Terbaru/News

KILANG 888 TEA & COFFEE SG PETANI KEDAH

Edisi TravelogueMalaysia Kedah membawa kami ke kilang memproses teh wangi paling ikonik iaitu teh wangi ros 888 yang cukup terkenal di Sg Petani Kedah. 




Teh Wangi Ros Sejak Tahun 1984
Sedikit sejarah tentang latar belakang syarikat 888 Tea & Coffee ni. Pada awalnya, Mr.Ah Thong Guan memulakan perniagaan menjual teh wangi kepada penduduk sekitar Sg Petani dengan bermodal RM50 yang dipinjam dari ayah mertua. Aroma dan citarasi unik teh wangi ini menyebabkan teh wangi ros 888 sangat diminati dan kekal bertahan dari satu genarasi kepada satu generasi hingga hari ini.


Teh wangi ros 888 sentiasa menjadi pilihan rakyat Malaysia di kedai mamak atau kopitiam. Kini produk keluaran syarikat 888 Tea & Coffee meliputi teh wangi, teh tarik dan kopi telah berjaya di export ke negara luar termasuk China, Singapura, New Zealand, Australia dan beberapa buah negara lagi. 




Selesai sesi taklimat dan mencuba minuman terbaru kami dibawa tour ke kilang memproses 888 Tea & Coffee. 

Headquarter & Factory 888 Tea & Coffee
57, Main Road, Sungai Lalang,
08100 Bedong, Kedah, Malaysia.
Tel: +604-442 2020
Fax: +604-442 9588

#TOURISMKEDAH #TRAVELWITHME
#TravelogueMalaysia #Jeraigeopark #Dboystudio #malaysiatravelblog#Travelblogger #bloggermalaysia #bloggerMy #malaysianlifestyleblogger#Travel #Kedah #AlorSetar #Yan #GunungJerai

Travelogue Kedah selama 3H3M bersama borakkita.com dengan kerjasama Tourism Kedah dan Jerai Geo Park.

Ucapan terima kasih tak terhingga buat En. Zam  yang menemani kami dari hari pertama sehingga hari ketiga kami berada di sana.

Terima kasih buat para penaja trip kali ini, Canon Malaysia dan 888TeaCoffee.

No comments

I want you to know how much I value your support.

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH Nadin Amizah , penyanyi dan penulis lagu yang semakin popular dengan lagu penuh emosi kepada...