Terbaru/News

MAJLIS PELANCARAN BLACK HAT CAT RECORDS

Sempena MAJLIS PELANCARAN BLACK HAT CAT RECORDS dan persembahan istimewa daripada Alif dan Kaka Azraff.

Warner Music Malaysia mengumumkan pelancaran label tempatan terbaru, Black Hat Cat yang bakal diterajui oleh rapper dan penerbit terkenal Black Hat Cat merupakan usaha Warner Music Malaysia dan Alif dalam memartabatkan genre Urban Music' dalam industri muzik Malaysia.



Label ini dalam rangka memartabatkan genre ‘muzik urban’ di industri muzik Malaysia. BHC ditubuhkan khusus bagi memberi sepenuh tumpuan kepada penghasilan lagu-lagu tempatan yang berkonsepkan muzik urban itu tadi seperti ‘Electronic Dance Music’ (EDM)’, ‘Hip Hop’, ‘Jazz’, ‘R&B’, ‘Soul’, ‘Reggae’ atau gabungan irama atau gaya muzik yang seumpamanya.


Pengarah Urusan WMM, Darren Choy menjelaskan idea penubuhan BHC bermula dari aspirasi WMM untuk meneroka pasaran muzik urban di Malaysia.



Jelas di Malaysia, genre ini masih belum berkembang sepenuhnya, (meski pun) EDM sangat berkembang pesat di seluruh dunia. Walaupun ia pada asalnya tidak mensasarkan pendengar muzik arus semasa, namun pendengar muzik tempatan dapat menerima muzik jenis ini. 



Kami merasa ia peluang terbaik untuk WMM memberi fokus pada genre ini dan menawarkan halwa telinga yang berbeza untuk pendengar muzik tempatan.





No comments

I want you to know how much I value your support.

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH Nadin Amizah , penyanyi dan penulis lagu yang semakin popular dengan lagu penuh emosi kepada...