Terbaru/News

Pertunjukan Robot AI Pertama di Hotel Grand Ion Delemen

Pertunjukan Robot AI Pertama di Hotel Grand Ion Delemen, Pangsapuri Servis Penuh Tertinggi di Genting Highlands..

Pertunjukan sulung robot AI Malaysia diperkenalkan secara eksklusif di Hotel Grand Ion Delemen, pangsapuri servis penuh tertinggi yang terletak Genting Highlands. Dianjurkan oleh Dewan Perniagaan Jiangsu Malaysia (Malaysia Jiangsu Chamber Of Commerce) dan Kelab AI Malaysia, acara ini bertujuan menjadi perintis dalam mewujudkan kesedaran mengenai peruncitan baru O2O (dalam talian kepada luar talian) di mana perniagaan sederhana kecil di Malaysia dapat mengadaptasi penggunaan AI. 





Para tetamu di Hotel Grand Ion Delemen, Genting Highlands telah dihiburkan oleh 20 robot humanoid yang boleh melakukan pelbagai aktiviti seperti menari, menyanyi dan mempersembahkan aksi seni mempertahankan diri. 




Pada majlis yang dilancarkan oleh Damian Yeo, Ahli Dewan Undangan Negeri Untuk Duyong dan Dato’ Sri Yap Ngan Choy, Presiden Dewan Perniagaan Jiangsu Malaysia, 20 robot mendendangkan tetamu dengan persembahan pertama mereka di Malaysia. Selain memaparkan gerakan tarian yang selari, robot humanoid tersebut juga menarik perhatian penonton dengan ketangkasan dan fleksibiliti mereka.


“NCT sentiasa mempercayai kepelbagaian. Mengorak langkah dari pembinaan ke pembangunan hartanah ke pengurusan hotel, NCT tidak pernah berhenti meneroka kepelbagaian dan perubahan. Melihat keperluan dan kepentingan teknologi, NCT juga akan menceburi bidang pembangunan teknologi. Ini adalah sehaluan dengan misi NCT untuk menerajui innovasi dan menjadi salah satu jenama terkemuka,” kata Dato’ Sri Yap Ngan Choy yan juga Pengarah Urusan Kumpulan NCT. 




Dikawal oleh aplikasi dan suara, robot-robot tersebut telah memecahkan rekod dunia sebagai robot terbanyak menari secara serentak di Pusat Konvensyen Antarabangsa Guangzhou Baiyun, sejumlah 1,100 kumpulan penari mekanikal melengkapkan rutin 60 saat secara serentak dengan sempurna, yang juga melayakkan mereka untuk Rekod Dunia Guinness. 




“Terdapat keperluan untuk mendidik dan berkongsi perkembangan teknologi dengan orang lain, terutamanya generasi muda. Saya percaya mereka ingin tahu dan berminat untuk mempelajari bagaimana teknologi, terutamanya bagaimana AI telah mengubah dunia. Oleh itu, NCT berharap untuk menyediakan satu platform yang membolehkan orang ramai mendekati dan mengenali teknologi dengan lebih dalam,” tambah Dato’ Sri Yap Ngan Choy. 


Turut hadir di acara tersebut ialah Mr. Li Ce, Pengasas Robot Dobi. Juga dikenali sebagai pemimpin industri robot di China, Mr. Li Ce memiliki beberapa paten inovasi. Ini adalah kerjasama pertama beliau dengan NCT. 









Robot-robot tersebut dijangka menjadi tarikan utama di Hotel Grand Ion Delemen, Genting Highlands. Pengunjung boleh  menyaksikan persembahan mereka dari Isnin hingga Ahad pada masa berikut; 

Tengah Hari : 12.30 pm, 1.30pm, 2.30pm
Petang : 3.30pm, 5.30pm
Malam : 6.30pm, 7.30pm, 8.30pm


Untuk maklumat lanjut, hubungi 03-8064 3333 atau email dobi@nct.net.my atau ikuti Facebook NCT Group of Companies 

No comments

I want you to know how much I value your support.

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH Nadin Amizah , penyanyi dan penulis lagu yang semakin popular dengan lagu penuh emosi kepada...