Terbaru/News

Pengimport Kentang Belgium Terkenal Membawa Kentang Asli Belgian Ke Malaysia

Pengeksport kentang goreng Belgium terbaik nombor satu dari seluruh dunia, sedang berusaha untuk meningkatkan bahagian pasaran di Malaysia.





Pelbagai jenis produk kentang dan kepakaran mereka di eksport ke lebih dari 100 buah negara di seluruh dunia. Ini adalah sebahagian daripada strategi Lembaga Pemasaran Pertanian Flanders (VLAM) untuk mengembangkan produk kentang beku dari Belgium ke rantau Asia Tenggara.




Lembaga Pemasaran Pertanian Flanders atau lebih di kenali Flanders Agricultural Marketing Board (VLAM) menyatukan lima pengeksport kentang goreng utama untuk dipamerkan di Pameran Makanan & Hotel Malaysia (FHM) ke-15 yang akan diadakan dari 24-27 September 2019 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.







Lima syarikat Belgium; Agristo, Bart's Potato Company, Clarebout Potatoes, Ecofrost dan Mydibel mengambil bahagian di bawah dengan tema "Belgian Fries" bagi memperluaskan rangkaian mereka dan meningkatkan  pasaran agar berkembang di Malaysia bagi produk kentang yang diproses dan pada masa yang sama meningkatkan kesedaran mengenai kentang goreng Belgium di Malaysia dan merentasi rantau Asia Tenggara.



Penyertaan mereka dalam FHM 2019 tahunan adalah sebahagian daripada kempen promosi lima negara di Asia Tenggara, yang diselaraskan oleh VLAM dan Belgapom, persatuan bagi industri perdagangan dan pemprosesan kentang Belgium.




Kami sempat menerima pelbagai maklumat penting dan cara memasak dengan betul. Cara masak menggoreng juga penting bagi menjaga mutu yang terbaik termasuklah suhu memasak dan minyak yang terbaik.



Bersama-sama dengan piawaian makanan dan inovasi yang tinggi di Belgium, akan terus memacu permintaan di rantau ini dan seterusnya, dan industri kami bersedia menjawabnya dengan cara yang asal, memandangkan kentang goreng Belgium kami berbeza daripada mereka yang lain negara, "kata Mr. Romain Cools Ketua Setiausaha dari Belgapom.


Belgium adalah pengeksport terbesar kentang goreng beku di dunia, dengan 90% pengeluarannya di bawa ke pasaran global. Pada tahun 2018, syarikat Belgium memproses sebanyak lima juta tan kentang.



 "Malaysia terkenal sebagai syurga makanan dan para pengguna bijak dan suka makanan dengan pilihan baik. Kentang Goreng Belgium masih belum diketahui di Malaysia, jadi kami teruja dengan peluang ini untuk berkongsi salah satu negara yang paling mencintai Kentang Goreng iaitu Belgium bersama hidangan makanan Malaysia.






Emas kekuningan, segar di luar dan lembut di dalamnya, kentang goreng, atau  'frites', seperti yang mereka gelarkan, adalah makanan istimewa Belgium yang lazat sama ada sebagai hidangan yang disajikan dengan stik atau sebagai snek yang menyelerakan dengan sos berasaskan mayonis!













Kentang Belgium mempunyai sejarah yang panjang dan telah menjadi sebahagian daripada warisan negara, dengan banyak kedai makanan lahir sebagai cendawan tumbuh di Belgium yang menyajikan makanan ringan lazat ini. Malah, terdapat di mana-mana di setiap bandar atau desa telah diiktiraf sebagai sebahagian daripada landskap budaya di Belgium, dengan status UNESCO yang dicari dengan hidangan sejak dari 2014.






Untuk maklumat lanjut sila layari laman web dan sosial mereka di:
Laman web : www.originalfries.eu / www.jamesbint.be

No comments

I want you to know how much I value your support.

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH Nadin Amizah , penyanyi dan penulis lagu yang semakin popular dengan lagu penuh emosi kepada...