Terbaru/News

The Square | JayaOne Petaling Jaya hub Mesra komuniti

The Square akan di buka tidak lama lagi pada bulan December yang mana akan menempatkan ushawan-usahawan di dalam satu bumbung dalam ruang kreatif dengan pelbagai bidang perniagaan.

"The Square" cuma bersebelahan dengan The School of JayaOne. The Square akan dilengkapi dengan tempat makan, ruangan pejabat dan PJ live Art.




The Square merupakan projek pembangunan bersepadu terkini yang terdiri daripada unit pejabat, ruang makan dan galeri hiburan dibawah pemaju Bina Tetap Tiara Sdn. Bhd, yang telah dilantik oleh pihak Jaya One, Petaling Jaya. 

Ruang komersil yang terletak bersebelahan dengan The School Jaya One ini bakal mengubah persepsi ruang komersial dengan memperkenalkan 'pet-friendly space' dimana pengunjung boleh membawa binatang kesayangan ke sini sambil berlibur di bahagian bukan aircond. Sementara di dalam restoran juga boleh menjadi tempat acara / event korporat apabila ada permintaan.



Sebelum ini ianya dikenali sebagai 'Palm Square' di Jaya One kini masih di dalam proses pengubahsuaian menjadi sebuah pusat komersil 'The Square'. Projek yang bermula sejak Mac 2018 lalu, dijangka akan siap sepenuhnya pada bulan Disember 2018 nanti dengan kos sebanyak RM15 juta telah diperuntukkan bagi mengubahsuai tapak 75 ribu kaki persegi ini. 

Dahulunya, tapak ini merupakan tapak 8 buah baglo kediaman. Bangunan 2 tingkat ini bakal menyediakan 45% ruangan pejabat, 40% lot kedai/restoran dan 15% lagi akan dilengkapi dengan Galeri PJ Live Arts.




The Square akan beroperasi dengan 4 matlamat utama iaitu:
1) Entrepreneurial lead
2) late-night dining option
3) Pet-friendly space
4) Urban farming

The Square menyediakan ruang pejabat berkeluasan 21,000 sq.ft untuk Common Ground dengan 15 unit lot kedai runcit/restoren di bahagian tingkat bawah dan 13 unit lot pejabat di tingkat atas (tidak termasuk Common Ground) dengan keluasan saiz lot di antara 500 sq.ft-3,600 sq.ft.

Selain itu, sebagai ruang yang memperjuangkan usahawan dan masyarakat, "The Square" akan memulakan projek pertanian bandar dengan penanam rumah untuk membantu memasarkan hasil mereka kepada penonton yang lebih besar. "The Square" juga berharap untuk bekerjasama dengan NGO dan kerajaan tempatan dalam masa terdekat untuk membangunkan projek yang bercita-cita ini dengan cara yang mampan.



Para pengunjung akan mendapat manfaat daripada pilihan makan lewat malam yang disediakan oleh restoran di "The Square", memberikan mereka pilihan makanan yang berkualiti selepas seharian bekerja.

Apabila beroperasi sepenuhnya, tempat itu dapat menampung 13 lot pejabat (tidak termasuk Ground Common) antara 500 kaki persegi - 3,600 kaki persegi di tingkat pertama dan 15 lot runcit di Tingkat Bawah.





Charles Wong, Pengarah Eksekutif Bina Tetap Tiara Sdn Bhd berkata, "Jaya One adalah salah satu perkembangan perintis di sekitar Seksyen 13 yang bermula pada tahun 2008. Sejak tahun 2015, jiran-jiran kita (hartanah sekitar Jaya Satu) juga telah mengambil kesempatan untuk memanfaatkan lokasi, dengan perkembangan baru yang tumbuh di sekeliling kita.


"The Square" mempunyai ciri reka bentuk perindustrian yang diberi sentuhan gaya moden yang terdiri daripada tiga astaka (pavilion) utama - ditutupi dengan kepingan logam beralun berwarna biru dan juga "translucent corrugated sheets" untuk dinding bahagian dalam dan bumbung bagi membolehkan sinaran cahaya semulajadi masuk ke dalam premis.




Walaupun masih dalam proses pembinaan, namun jika dilihat pada progress kerja yang sedang dijalankan sudah menampakkan kehebatan bangunan ini apabila siap tidak lama lagi.


The Square kini telah dibuka untuk sewaan. Lot pejabat sebahagiannya telah dilengkapi dengan lantai siap, pencahayaan dan penyaman udara bagi memudahkan para usahawan yang hanya memerlukan ubahsuai minimum sebelum beroperasi. Harga sewaan adalah seperti berikut:

Lot Kedai (Tingkat 1)- RM8.00-RM10.00 per sq.ft
Lot Pejabat (Tingkat 2)- RM4.00-RM5.50 per sq.ft
*sewaan tingkat 1 dan lot pejabat bermula Disember 2018

Untuk keterangan lanjut mengenai sewaan dan sebagainya, boleh hubungi:

Telefon: 
+6012-3233563
Emel: 

No comments

I want you to know how much I value your support.

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH Nadin Amizah , penyanyi dan penulis lagu yang semakin popular dengan lagu penuh emosi kepada...