Terbaru/News

Kolaborasi Galaxy x Discovery Menjejaki Harimau Bersama Samsung Galaxy S21 Ultra 5G



Harimau malangnya kini telah menjadi spesies terancam kelas pertama, dengan habitat yang pernah mereka hidupi dan ekosistem yang pernah mereka kuasai semakin berisiko dan hampir pupus.

Untuk meningkatkan kesedaran tentang keperluan mendesak untuk melindungi harimau, serta habitat mereka, Samsung Electronics bekerjasama dengan Discovery dan Project C.A.T. (Conserving Acres for Tigers) untuk menghasilkan dokumentari yang dipanggil 'Eye to Eye With a Tiger' menggunakan Galaxy S21 Ultra 5G.

Mengambil Inisiatif Untuk Melindungi Habitat Harimau.

Mereka memainkan peranan penting dalam mengekalkan ekosistem yang sihat, tetapi disebabkan pemburuan haram dan pemusnahan habitat yang meluas, kini diancam dengan bahaya pupus dan menjejaskan keseluruhan ekosistem.

Project C.A.T, yang dimulakan oleh World Wildlife Fund (WWF) dan Discovery, ialah satu inisiatif yang menggalakkan pemeliharaan habitat semula populasi harimau yang ada. 

Projek pada masa ini menyokong hampir enam juta ekar habitat harimau di seluruh India, Bhutan dan Rusia, serta memberikan sokongan kepada ekonomi tempatan dan keadilan iklim untuk komuniti terpinggir ini. Memahami kepentingan misi Project C.A.T., Samsung telah bekerjasama dengan Discovery untuk membantu meningkatkan kesedaran tentang inisiatif yang bermakna ini.

Daripada perkongsian mereka, Samsung dan Discovery bekerjasama dengan pembuat filem tempatan yang bersemangat untuk menghasilkan dokumentari kolaboratif yang luar biasa 'Eye to Eye With a Tiger' untuk membawa kepada penonton di seluruh dunia dan  perhatian pada karya ini.


'Eye to Eye With a Tiger' dirakam di Jaipur, India, dan sepanjang perjalanan dokumentari itu kami mengikuti jurugambar hidupan liar Yashas Narayan ketika dia memulakan perjalanannya untuk menangkap harimau yang paling sukar difahami di planet ini.

 Dokumentari itu mengikuti Narayan ketika dia menggunakan pengalamannya dalam menjejak dan memotret harimau untuk digunakan dengan bantuan daripada Galaxy S21 Ultra 5G miliknya ketika dia meneroka jauh ke dalam hutan belantara Taman Negara Ranthambore untuk melihat makhluk yang sukar difahami dan memberikan penonton beberapa petua untuk fotografi hidupan liar sepanjang perjalanan.


Narayan, salah seorang jurugambar hidupan liar terkemuka di India, bukan sahaja bersatu dengan pengarah dokumentari yang memenangi anugerah Vikram Singh melalui keghairahan mereka untuk merakam keindahan negara asal mereka, tetapi juga dalam keghairahan mereka terhadap alam semula jadi, pemuliharaan dan hubungan dengan manusia.

 Seperti yang dipamerkan dalam dokumentari itu, pasangan itu dengan penuh semangat menyahut cabaran menjejak harimau di Taman Negara Ranthambore - yang terkenal dengan proses yang memakan masa - memanfaatkan Galaxy S21 Ultra 5G untuk menangkap beberapa hidupan liar cemerlang lain yang mereka temui sepanjang perjalanan.

Selain melihat harimau di alam liar yang menarik, 'Eye to Eye With a Tiger' bukan sahaja mempamerkan pengalaman kamera berkualiti dan fleksibiliti yang ditawarkan kepada pembikin filem oleh Galaxy S21 Ultra 5G semasa mereka meneruskan perjalanan mereka,kelihatan berkurangnya harimau, keperluan untuk melindungi makhluk dan habitat yang mereka duduki.


Menguasai Penggambaran Seperti Pro Dengan Kamera Galaxy S21 Ultra 5G
 
Sepanjang perjalanan dokumentari, Narayan's Galaxy S21 Ultra 5G sangat membantu untuk menangkap bukan sahaja keindahan harimau yang pasukan itu berjaya hadapi, tetapi hidupan liar lain yang mereka temui bersama. 


Galaxy S21 Ultra 5G bukan sahaja telefon pintar yang mampu merakam video berkualiti tinggi, seperti dokumentari 'Eye to Eye With a Tiger', tetapi juga merupakan alat yang sempurna untuk merakam detik-detik istimewa dalam kehidupan seharian dengan kualiti terbaik.
 
Lihat beberapa petua dan tip untuk fotografi subjek seperti yang dipamerkan dalam filem 'Eye to Eye With a Tiger'. Anda dapat menyaksikan penggunaan sepenuhnya Galaxy S21 Ultra 5G seperti fungsi Dual-tele Zoom & Space Zoom dengan zoom 3x, 10x atau lebih 100x

Galaxy S21 Ultra 5G bukan sahaja menawarkan Mod Pro kepada mereka yang ingin menangkap foto berkualiti tinggi, ia juga menampilkan fungsi Video Pro. Pro Video membolehkan anda melaraskan resolusi kamera anda kepada 8K yang menakjubkan, serta mengurus fokus kamera untuk berada pada subjek yang anda inginkan semasa merakam jadi anda boleh memastikan bahawa video anda rakaman adalah berkualiti tinggi.


Penggunaan Mod Pro membolehkan anda menentukan shutter speed, kontras, nilai ISO dan banyak lagi kamera anda secara manual, bermakna anda boleh menangkap foto hampir tahap profesional, semuanya tanpa memerlukan sebarang bantuan profesional luaran atau peralatan lain.

Untuk maklumat lanjut sila layari laman web : smsng.co/documentary 

Explore the power of wildlife photography with Samsung and @Discovery. Join photographer Yashas Narayan as he gets closer to the world's biggest cat in this short documentary, filmed #withGalaxy S21 Ultra 5G. Learn more: smsng.co/documentary 

Behind the scenes: http://smsng.co/DiscoveryBTS 


No comments

I want you to know how much I value your support.

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH

Konsert Sulung Selamat Ulang Tahun NADIN AMIZAH Nadin Amizah , penyanyi dan penulis lagu yang semakin popular dengan lagu penuh emosi kepada...